خرید کالا
خرید کردن یک معامله دو طرفه است به این نحوه که فروشنده کالای خود را با ویژگیهایش ارائه میدهد در مقابل خریدار بنا به نیاز خود ویژگیهایی را برای خرید کالا تعریف میکند. خریدار با یافتن ویژگیهای مشترک بین کالای مدنظر خود و کالای ارائه شده توسط فروشنده، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری میکند. بسیاری از تولیدیها دارای مسئول خرید هستند. مسئول خرید وظیفهی خرید کالا متناسب با نیازهای سازنده را دارد. مسئول خرید یک کارگاه تولیدی چرم، قصد خرید رنگ لبه چرم را دارد. اما سوال اینجاست که رنگ لبه چرم باید چه ویژگیهایی را دارا باشد تا نظر مسئول خرید را به خود جلب کند؟
ویژگیهای انتخاب یک رنگ لبه چرم مناسب
بهتر است رنگ لبه چرم انتخاب شده توسط سازندهی محصول هنری چرمی، محلول در آب باشد.
رنگهای محلول در نفت تنها قابلیت انحلال و پاک شدن با نفت را دارند از این جهت نسبتا خطرات و مضرراتی را شامل میشوند و به مرور آسیبهای فیزیکی از ناحیه ریه به استفادهکننده وارد میکنند. رنگهای محلول در نفت پایه شیمیایی قویتری نسبت به رنگهای محلول در آب را دارند. در مقابل رنگهای محلول در نفت، رنگهای محلول در آب هستند که بیخطر و ایمن هستند و به دلیل انحلال با مادهی ارزان قیمتی چون آب، برای تولیدکننده بسیار به صرفه هستند. رنگهای محلول در آب توانستهاند توجه کثیری از تولیدکنندگان محصولات چرمی را به خود جلب کنند.
یکی دیگر از ویژگیهای مهم برای خرید رنگ لبه چرم داشتن قیمت مقرون به صرفه است.
پارچههای چرمی به دلیل مراحل طولانی تولید و منابع تولید خاص، قیمت بالاتری نسبت به پارچههای دیگر دارند. از این رو ساخت محصولات هنری با پارچههای چرمی هزینه و دستمزد بیشتری را میطلبد. تعداد مصرفکنندگان و خریداران محصولات هنری چرمی در سراسر دنیا نسبت به محصولات مشابه آن، کمتر است و سیاست تولیدکنندگان محصولات چرمی باید به نحوی باشد که علاوه بر حفظ مصرفکنندگان همیشگی، بتوانند مصرفکنندگان جدیدی را به بازار محصولات هنری چرمی خود جلب کنند. به همین دلیل الویت اول تولیدکنندگان محصولات چرمی، انتخاب مواد اولیه باکیفیت و با قیمت کاملا مناسب است تا محصول هنری چرمی خروجی با قیمتی متعارف ارائه شود.
انتخاب و خرید رنگ لبه چرم با برند معتبر و موجود در بازارهای داخلی
در بازارهای داخل کشور، به دلیل تحریمها، اجناس خارجی بسیار کمیاب یا نایاب هستند و اجناس ایرانی و چینی بسیار فراوان و در دسترس هستند. در این راستا تولیدکنندگان محصولات چرمی از بین این دو نوع محصول اعتماد بیشتری به محصولات ایرانی دارند و چون کارخانه و شرکت سازنده آنها در داخل کشور است به راحتی میتوان اصالت کالای ایرانی را تایید کرد؛ پس هیچگاه محصول تقلبی به دست مصرفکننده نخواهد رسید. انتخاب محصول داخلی علاوه بر اصالت کالا یک امتیاز مثبت دیگر هم دارد.
این امتیاز مثبت عرضهی همیشگی محصولات ایرانی در بازار است و چون هزینه گمرکی شامل آن نمیشود، قیمت خرید و فروش مناسبی دارند. برندهای ایرانی تحت لیسانس و فرمولاسیون کشورهای دیگر، نسبت به برندهای دیگر چندین گام جلوتر هستند و برای مصرفکنندگان خود کیفیت بالاتری را ارائه میکنند. تعداد کثیری از تولیدکنندگان محصولات چرمی، برندهای ایرانی تحت لیسانس را انتخاب میکنند تا علاوه بر استفاده از یک برند معتبر ایرانی از کیفیت عالی برخوردار شوند.
انتخاب برندی که دارای تنوع رنگی بالا است.
بسیاری از سازندگان محصولات هنری چرمی، تمایل به استفاده از رنگهای ترکیبی دارند. آیتم مهم این افراد برای انتخاب و خرید رنگ لبه چرم، تنوع بالا در طیف رنگی آن برند است تا پاسخگوی نیاز آنها باشد. طبیعتا استفاده از رنگهای مختلف یک برند، به دلیل فرمولاسیون یکسان مشکلات کمتری دارد در حالی که استفاده از برندهای مختلف مشکلات کثیری برای استفاده کننده ایجاد میکند. رنگها با برندهای مختلف به دلیل فرمولاسیون متفاوت رفتار متفاوتی دارند، مثلا میزان انحلال رنگها با محلول جهت رقیق کردن رنگها یا زمان خشک شدن رنگها کاملا متفاوت است. بنابراین انتخاب یک برند با تنوع طیف رنگی بالا تمامی این مشکلات را به حداقل میرساند. رنگ لبه چرم امید یکی از بهترین برندهای موجود در بازار می باشد .
انتخاب و خرید رنگ لبه چرم با برندی که دارای قوطیهای رنگ با حجمهای مختلف است.
برخی از رنگها کممصرف و برخی پرمصرف هستند و این امر برای استفادهکننده بسیار اهمیت دارد. استفادهکننده تمایل دارد رنگهای کممصرف را با حجمهای کم خریداری کند تا در طول مصرف آن، رنگها کیفیت خود را از دست ندهند و در مقابل تمایل دارد رنگهای پرمصرف را با حجم بیشتر یا تعداد بیشتر خریداری کند تا قیمت آنها به صرفه باشد. از این جهت حجم قوطیها مهم و قابل بررسی است.
انتخاب رنگی که بیبو یا دارای بوی کمتری است.
رنگها دارای بوهای خاصی هستند و استفادهکنندگان ترجیح میدهند از رنگهایی بدون بو یا با بوی کمتر استفاده کنند تا شامهی بویایی سازنده را کمتر مورد آزار قرار دهد و در زمان فروش محصولات چرمی به مشتری، بوی محصول چرمی و رنگ بهکار رفته در آن موجب زدگی مشتری نشود.
برند انتخاب شده جهت خرید رنگ لبه چرم بهتر است محلول پرداخت و محلول زیر رنگ را هم داشته باشد تا مسئول خرید بتواند تمامی محصولات مورد نیاز خود را از یک برند تهیه کند.
رنگ لبه چرم خریداری شده ویژگی پفکی داشته باشد، چون رنگ پفکی موجب ضخامت بخشیدن به لبه چرم میشود که به محصول چرمی جلوه بیشتر میدهد و آن را شکیلتر میکند.
انتخاب نهایی و خرید رنگ لبه چرم
قطعا در بازار کالایی که تمامی ویژگیهای مسئول خرید را شامل شود پیدا نمیشود و از این جهت ترجیح مسئول خرید این است که کالایی را خریداری کند که حداکثر ویژگیهای ضروری را داشته باشد. در انتخاب و خرید رنگ لبه چرم ترجیح سازندهی محصولات چرمی این است که رنگ مورد نظر اکثر ویژگیهای انتخابی را داشته باشد و با دسترسی راحت خریداری شود. امروزه برای خریدهای متوالی نیازی به حضور فیزیکی در بازار نیست و بسیار راحت میتوان با استفاده از پشتیبانی شرکتها خرید کرد. امروزه پروسهی خرید و فروش به سختی و دشواری گذشته نیست و این امر در طول سالیان دچار تغییر شده و به آسانی قابل انجام است. شرکتها و کارخانههای داخلی در بخش پشتیبانی بسیار قوی هستند و با مشتری مداری قوی، نیاز مشتری را برطرف میکنند.